Istorie Skoda

small_hdrSkodaHistory.jpg

Cu Skoda de-a lungul timpului

Numele Skoda inseamna peste 100 de ani de istorie si traditie. Descoperiti-i in paginile noastre.

 small_1.jpg 1895 . De la bicicleta la motocicleta.
În saptamâna dinaintea Craciunului anului 1895, mecanicul Vaclav Laurin si librarul Vaclav Klement din Mlada Boleslav (Cehia) au început productia de biciclete. Acestea erau numite "Slavia", în spiritul atmosferei cu tenta nationala de la sfârsitul secolului XIX. Câtiva ani mai târziu, în 1899, firma Laurin & Klement a început sa produca motociclete. 
 small_2.jpg 1905 - Primele automobile
Dupa primele încercari de la sfârsitul secolului al XIX-lea si începutul secolului al XX-lea, în anul 1905, a început productia de automobile. Primul, Voiturette A. a devenit un mare succes comercial si simbolul automobilului clasic de productie ceha. Acesta asigura uzinelor Laurin & Klement o pozitie stabila pe piata internationala în plina dezvoltare a autovehiculelor.
 small_3.jpg 1907 - Societate pe acţiuni
Producţia s-a extins constant, aşa încât fondatorii au iniţiat în 1907 transformarea firmei într-o societate pe acţiuni. In aceasta perioada firma a capatat recunoastere internationala. Fabricile Laurin & Klement s-au extins şi după 1914 a luat parte la producţia de război.
 small_83.jpg 1925 - Fuziunea cu Skoda
În anii '20 a avut loc fuziunea cu un partener industrial puternic pentru a se putea realiza afirmarea pe piaţă şi pentru a putea moderniza producţia, care atunci cuprindea numeroase tipuri de automobile si autovehicule utilitare, autobuze, motoare de avion si maşini agricole. În 1925 intreprinderea a fuzionat cu Uzinele Skoda din Pilsen, ceea ce a avut ca urmare sfârşitul mărcii Laurin & Klement.
 small_5.jpg 1930- După criza economică mondială
În anul 1930 fabricile de automobile s-au separat de concernul Skoda, formandu-1998 an a fost se Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului - ASAP. După încheierea crizei economice mondiale, intreprinderea a reusit să pătrundă din nou pe piaţă şi să se impună cu modelul Popular.
 small_6.jpg

1939-1945 Uzinele Herman Göring
Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului Skoda (ASAP) a devenit parte componentă a Uzinelor germane Herman-Göring şi a trebuit să se orienteze în totalitate în direcţia producţiei de război. Alături de productia de piese de armament, în Mlada Boleslav se montau în timpul celui de al doilea război mondial mai ales diferite tipuri de autovehicule utilitare şi tractoare.

1945-1990 După naţionalizare
În 1946 intreprinderea Skoda a fost naţionalizată şi s-a trecut strict la producţia de automobile. În ciuda naţionalizării, intreprinderea a reusit sa produca in continuare modele de calitate (ca de exemplu Spartak, Octavia şi Felicia)Totusi la sfârşitul anilor '60 aceste modele nu au mai putut ţine pasul cu dezvoltarea tehnică extrem de rapidă din Occident.

 small_7.jpg 1991- Fuziunea cu VW
Dupa schimbarea politica din anul 1989 Skoda a inceput cautarea unui partener strain puternic in incercarea de a se impune din nou pe plan international. În decembrie 1990 guvernul ceh s-a hotarât pentru Volkswagen si la 16 aprilie 1991 noua societate comercial Skoda si-a reluat activitatea ca Skoda automobilova a.s. În 1994 a fost înlocuita seria de modele de pâna atunci cu Skoda Felicia care, din punctul de vedere al calitatii si designului, corespundea etaloanelor internationale. Acest model s-a produs în 1.400.000 de exemplare.
 small_8.jpg 1996 - Un nou nivel de tehnologie
La sfârsitul lunii aprilie a anului 1996 s-a putut sarbatori realizarea autovehiculului Skoda cu numarul 1.000.000 de la începutul existentei sale ca societate comerciala cu o vechime de 5 ani. Totodata a avut loc introducerea unei a doua linii de modele de clasa medie(Skoda Octavia) si construirea unei hale de montaj, construita dupa cele mai moderne principii - o unitate de productie modulara.
 small_9.jpg În 1998 Skoda produce pentru prima data 400.000 de automobile pe an.
Aceste automobile se exporta în 70 de tari din întreaga lume. La aceasta cifra impresionanta a contribuit modelul de succes Octavia, care în anul 1998 a fost completat cu versiunea Combi.
 small_10.jpg 1999 - Skoda Fabia: o noua clasa
O data cu lansarea modelului Fabia, care se produce pe o platforma complet noua, Skoda porneste la drum si în categoria automobilelor de clasa mica, stabilind noi etaloane. Ceea ce se reflecta în acordarea premiului I, cu aur, din partea revistei Auto Bild din Austria, si în numeroase alte distinctii. In 2004 Fabia este reimprospatata cu un design nou si elegant.
 small_11.jpg 2002 - Modelul Superb
Superb reprezinta marca Skoda în clasa superioara a automobilelor. Designul elegant, detaliile bine gândite, materiale de înalta calitate si o oferta unica în privinta spatiului interior sunt marturii pentru constiinta calitatii la Skoda. Cu cele trei modele Fabia, Octavia si Superb, Skoda se numara astazi printre cei mai renumiti producatori de automobile si pune totodata accentul pe tehnica cea mai moderna, asa cum a facut-o de la începutul activitatii sale de productie, în urma cu peste 100 de ani.
 small_12.jpg 2004 - Noua Octavia
Noua Octavia se remarca printr-un design proaspat si mult mai dinamic, spatiu interior extrem de generos si tehnologia de ultima ora. Deja masina a fost distinsa cu numeroase premii internationale printre care prestigiosul "Volan de aur" in clasa sa, decernat de revista germana "Bild am sontag".
 small_13.jpg 2005 - Skoda Octavia Combi si Combi 4x4
O interpretare moderna a conceptului Combi este o combinatie perfecta între confort, performanta si control excelente în toate conditiile, pe sosea sau off-road.
 small_14.jpg 2005 - Skoda Octavia RS
Noua Skoda Octavia RS se remarca datorita laturii sale sportive - 200 CP si viteza maxima 240 km/h sunt doar cateva dintre caracteristicile tehnice ale celui mai rapid model de serie Skoda.
 small_15.jpg 2006 - Skoda Roomster - a patra familie de modele
Skoda Roomster este a patra familie de modele, Skoda pasind astfel catre un nou segment de piata. Prin inovativul sistem de scaune individuale spate Varioflex, Skoda Roomster redefineste conceptul de spatiu. Designul se distinge prin compartimentarea habitaclului in doua segmente: „Driving Room" si „Living Room".
 small_16.jpg 2007 - Noua Skoda Fabia
Bestseller-ul Skoda paseste intr-o noua generatie. Presa si publicul remarca spatiul generos, designul modern si caracteristicile tehnice de care dispune noul model.
 small_17.jpg 2007 - Linia Offroad Scout
Skoda Octavia Scout cu tractiune 4x4 si Skoda Roomster Scout se bucura de apreciere din partea publicului.
 small_18.jpg 2007 - Skoda Praktik
O utilitara ce dispune de o capacitate de transport sporita si confortul unui autoturism. Punctul forte il constituie raportul pret/calitate - o importanta deosebita s-a acordat acestei caracteristici in cazul tuturor modelelor Skoda. Skoda Praktik, model ce a fost construit pe platforma Roomster, se incadreaza perfect in tiparul Skoda.
 small_20.jpg 2008 - Noua Skoda Superb
Design clar si elegant, o oferta generoasa de spatiu interior, detalii atent gândite, motoare capabile de înalta performanta, materiale de mare calitate si prelucrare de categorie superioara. Caracteristici care toate împreuna se potrivesc de minune modelului Superb, top-modelul de la Skoda.
 small_86.jpg 2008/2009 - Noua Škoda Octavia
Designul atractiv al noului modelului Škoda Octavia pastreaza caracterul fundamental al predecesorului sau: clasic, elegant si atemporal. Conceptia sa moderna si dinamismul liniei sale genereaza un plus emotional.

 small_19.jpg 2009 - Skoda Yeti
Caracterizat prin simbioza dintre un design unic, siguranta, functionalitate si confort, primul model SUV de la SKODA este pregatit sa-ti accepte provocarile si sa-ti depaseasca toate asteptarile.