10 sfaturi utile despre utilizarea aerului conditionat in masina

Indiferent dacă aveți aer condiționat manual sau automat în mașina dumneavoastră sau dacă intenționați să cumpărați un nou model, există informații importante despre aerul condiționat pe care trebuie să le cunoașteți. Acest lucru vă va permite să profitați la maximum de un accesoriu care este acum luat în considerare în fiecare model ŠKODA, dar este încă o tehnologie complexă, cu o gamă largă de aplicații. Jan Hrnčíř, coordonator de dezvoltare a aerului condiționat, rezumă rolul pe care îl are aerul condiționat, beneficiile acestuia și sfaturi despre cum să îl folosiți în mod corespunzător.

 

1. BUCURAȚI-VĂ LA MAXIM DE BENEFICIILE OFERITE DE AERUL CONDIȚIONAT AUTOMAT

Sistemul de aer condiționat automat utilizează o gamă de senzori pentru a asigura un confort termic constant, fie că șoferul este singur, fie că întreaga familie se află în mașină, călătorind vara pentru a ajunge pe litoral sau în timpul iernii pentru a ajunge pe pârtiile de schi. Pur și simplu apăsați butonul Auto și setați temperatura, în mod ideal în jur de 22 ° C. Chiar dacă semnalul AC este aprins, acest lucru nu înseamnă că aerul condiționat livrează tot ceea ce este capabil. Sistemele moderne reglează funcționarea compresorului pentru a reflecta condițiile actuale. În acest sens, se bazează pe un senzor solar care monitorizează nu numai intensitatea, dar și direcția razelor solare.

Unul dintre avantajele cheie ale aerului condiționat automat este siguranța. În cazul în care geamurile sunt aburite și utilizați aer condiționat manual, trebuie să măriți viteza ventilatorului pentru a vă asigura că aveți o vedere bună asupra drumului. Dar acest lucru crește nivelul de zgomot emis de ventilator și de fluxul de aer. Un sistem automat previne aburirea geamurilor chiar înainte de a porni și creșterea vitezei ventilatorului este o ultimă soluție. "Fără a mai fi nevoie de intervenția șoferului,  sistemul crește automat cantitatea de aer care ajunge pe parbriz sau crește temperatura și activează climatizarea, ajutând la uscarea aerului atâta timp cât este necesar", explică Jan Hrnčíř.

 

2. CONTROLUL CLIMEI CU TREI ZONE NU ESTE UN LUX

Cu toții percepem căldura și frigul în moduri puțin diferite și noi toți avem preferințele noastre personale. Acest lucru se poate realiza prin reglarea direcției aerului. Sistemele actuale cu două și trei zone iau în considerare faptul că, în cazul in care soarele bate dintr-o parte, cei care se afla pe cealaltă parte sunt in umbră, astfel temperatura fluxului de aer din stânga și din dreapta este ajustată automat pentru a se adapta la conditii. Controlul climatizării cu trei zone este de folos în cazul masinilor cu parbrize mari.

 

3. DE CE TEMPERATURA AFIȘATĂ NU CORESPUNDE CU TEMPERATURA REALĂ A AERULUI? 

Datorită faptului că temperatura aleasă este "senzorială" și este influențată de mulți factori. Prin urmare, aerul care curge din ventilație este mult mai cald în timpul iernii și mai rece în timpul verii. Sistemul modern Climatronic din ŠKODA nu numai că ajustează temperatura, dar și direcția aerului. Ocupanții mașinii pot regla temperatura percepută în intervalul între 18 ° C și 28 ° C între șofer, pasagerul din față și bancheta din spate.

 

4. EFECTUL AERULUI CONDIȚIONAT ASUPRA CONSUMULUI MAȘINII

Compresoarele pistonale actuale își pot regla automat puterea în funcție de informațiile dintr-o gamă de senzori, de la aproape zero până la capacitatea maximă. Ca urmare, climatizarea are un impact redus asupra consumului. Acestea sunt informații importante pentru utilizatorii economici și pentru persoanele sensibile care, după ce se confruntă cu dispozitive mai vechi, sunt îngrijorați că se vor răci sau că membranele mucoase se vor usca. Sistemele de astăzi sunt mult mai delicate asupra simțurilor.

 

5. AERUL CONDIȚIONAT ȘI SĂNĂTATEA PASAGERILOR

Deoarece sistemele automate de climatizare moderne utilizează doar cantitatea necesară de răcire, orice impact negativ asupra sănătății provine atât din echipamentul propriu, cât și din utilizarea sa incorectă. De fapt, atunci când este foarte cald afară, răcirea în mașină este benefică. S-a dovedit că șoferul este mai concentrat și in cazul in care calatoriți cu copii si rămâneți blocați in trafic, nu există riscul ca celor mici să li se facă prea cald. Filtrele moderne din habitaclu, combinate cu posibilitatea de a utiliza recircularea aerului cât mai des posibil prin controlul climei, duc la un mediu mai curat în mașină care ajută persoanele sensibile la alergii. Noul sistem Climatronic Air Care utilizează un filtru special de cabină și un senzor de calitate a aerului pentru a filtra polenul și pentru a activa recircularea aerului dacă aerul este puternic poluat.

 

6. UTILIZAREA AERULUI CONDIȚIONAT ESTE BENEFICĂ CHIAR ȘI IARNA

Deoarece aerul condiționat este uscat, poate fi util și în timpul iernii, când aduceți multă zăpadă pe haine și încălțăminte în interiorul mașinii. Majoritatea utilizatorilor nu se gândesc să pornească aerul condiționat în această situație, mai ales când trebuie să se încălzească, dar în modul automat există un senzor de umiditate care recunoaște instantaneu nevoia de uscare a aerului.

 

7. CUM SĂ UTILIZAȚI BUTONUL DE RECIRCULARE A AERULUI

Foarte puțini oameni știu că, in cazul sistemului de climatizare automată Climatronic, recircularea aerului este activată pentru cea mai mare parte a anului. Avantajul este re-filtrarea aerului din mașină, deoarece aerul trece printr-un filtru chiar și atunci când modul de recirculare este pornit. Când recircularea aerului este activată manual (prin apăsarea butonului), Climatronic rulează și compresorul de aer condiționat pentru a preveni aburirea ferestrelor. Dacă există riscul de aburire, sistemul de recirculare automată este oprit. Dacă șoferii insistă să închidă recircularea aerului și riscând ca ferestrele să se aburească, trebuie apăsat de două ori butonul de recirculare.

 

8. FOLOSIȚI FILTRE DE CALITATE

ŠKODA oferă mai multe tipuri de filtre. In gama de top se află atât carbonul activ - pentru a absorbi impuritățile și poluantii - cât și tratamentul antibacterian. "Cred că astăzi oferim clienților noștri cea mai bună soluție posibilă în ceea ce privește calitatea, capacitatea de filtrare și prețul", spune Jan Hrnčíř.

 

9. DESCHIDEȚI COMPLET VENTILATOARELE ȘI REGLAȚI DIRECȚIA AERULUI

În loc să închideți orificiile individuale, este mai bine să reglați fluxul de aer, astfel încât interiorul să fie ventilat uniform. Jan Hrnčíř recomandă direcționarea gurilor exterioare spre fereastră, mai degrabă decât spre pasageri.

"În mașinile moderne, parbrizul nu este înghesuit deoarece acest lucru este monitorizat de senzorul de umiditate. Cu toate acestea, utilizatorii uită de multe ori că șoferii au, de asemenea, nevoie de o vedere bună din ferestrele laterale. În ploaie, în timpul iernii sau în modul de aer condiționat manual, aceste ferestre se pot aburi cu ușurință, rezultând o vizibilitate și o siguranță mai slabă. Atunci când aerul circulă corect între ferestre și ocupanții mașinii, acest lucru reduce riscul de condensare.

 

10. NU NEGLIJAȚI ÎNGRIJIREA DE BAZĂ

În afară de controlul regulat, care include inspectarea tuturor componentelor, asigura-te că sistemul nu are scurgeri și reumple sau înlocuiește lichidul de răcire. Perioada perfectă pentru acest lucru este primăvara sau vara, deoarece după ce vă deplasați în zăpadă și ploaie toată iarna, mirosul de mucegai poate apărea în sistem.

Puteți opri formarea mucegaiului în timpul verii prin închiderea manuală a instalației de climatizare cu puțin timp înainte de a ajunge la destinație. Alternativ, lăsați aerul condiționat să funcționeze automat pe tot parcursul anului, chiar și în timpul iernii.

 

Pentru igienizarea instalației de climatizare și reciclare freon te rugăm să accesezi link-ul urmator:
http://bit.ly/ProgramariService